Hoe ‘social distancing’ ons online blijft verbinden!

Met vrienden afspreken? Even naar de stad? De normaalste zaak van de wereld… Het zit er in een tijd van social distancing even niet in. Social distancing betekent bij ons in Nederland dat we 1,5 meter afstand houden, veel mensen kiezen voor sociale onthouding. Het doel ervan is om besmetting en verspreiding van een virus te voorkomen.

In een tijd van social distancing zijn we actiever op social media, we zoeken oplossingen om toch met elkaar in contact te blijven. Initiatieven ontstaan via social media om zwakkere mensen te helpen. Artiesten die op Instagram live een huiskamer concert geven. Graag laten we je de leukste online verbintenissen zien.

Instagram Live

Pope-instagram

Instagram live is nu wel een van de meest gebruikte manieren om in contact te blijven. Een goed voorbeeld hiervan is de paus (@franciscus) (6,6 miljoen volgers). Die gebruikt zijn bereik op Instagram om gelovigen toe te spreken. Ook een mooi voorbeeld van een Instagram live actie is een dokter (@makesciencework) die live meer uitleg geeft over corona en vragen beantwoord van volgers.

Uiteten via beeldbellen

Als we dan in thuisisolatie zitten en niet uiteten kunnen, dan maar via FaceTime, Facebook Messenger of WhatsApp beeldbellen! Veel families die niet bij elkaar kunnen zijn of vriendengroepen die gezamenlijke etentjes moeten afzeggen laten zich niet uit het veld slaan. Ze zetten massaal hun telefoon, laptop of tablet aan om gezamenlijk te beeldbellen tijdens het eten. Dat maakt ‘alleen’ eten toch een stuk gezelliger!

Nationale thuis borrel

Deze zagen we op Facebook voorbijkomen: Wat moeten we nou zonder onze legendarische vrijdagmiddagborrels? Daar hebben diverse bedrijven slim op ingespeeld door via Facebook een evenement aan te maken om massaal met z’n alle te gaan borrelen via beeldbellen.

Bedrijven geven hun kennis weg via video

De beste manier om tijdens social distancing je doelgroep te bereiken is via video. Sportscholen maken video’s waarin ze laten zien hoe je thuis toch aan je summer body kunt werken.

#lightthesky

Dit is ook een mooi voorbeeld van verbonden blijven. AV-bedrijven gaven lichtshows om zo de helden van de samenleving te bedanken. Deze lichtshows waren van ver af te zien, hierdoor konden veel mensen veilig vanuit huis hiervan samen genieten.

Your Business Online staat niet stil

Voor Your Business Online zijn dit bijzondere tijden, social media is voor ons een belangrijk medium. Ons werk gaat gewoon door en we doen er alles aan om onze klanten optimaal te blijven ondersteunen. Alle collega’s werken inmiddels met hun iMac vanuit huis. Op ons kantoor zijn niet meer dan twee mensen tegelijk aanwezig, waarbij we 1,5 meter afstand handhaven. Voortgangsbesprekingen en dagelijks overleg doen we via Facebook Workplace, op deze manier kunnen we met elkaar beeldbellen. Ook staan we continu met elkaar in contact via Whatsapp. Meetings met onze klanten gaan ook gewoon door via skype!

Samen kunnen we social distancing overleven! Door gebruik te blijven maken van technologie, verbind online zijn ons. In een tijd van social distancing speelt social media een belangrijkere rol dan ooit. Dus blijf binnen en gebruik de online wereld om op pad te gaan.

Meer omzet met social media?

Download onze whitepaper

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geschreven door

Joeri Peeters

Joeri Peeters is een social media specialist met een bachelor Commerciële Economie en heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Als redacteur en CEO van Your Business Online is het zijn doel om bedrijven te helpen het maximale uit social media te halen. 

Your Business Online is een toonaangevend social media bureau met een bewezen trackrecord. Als partner van Meta en LinkedIn is het bedrijf in staat maximaal resultaat te leveren voor haar klanten.

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?