Linkedin adverteren

De perfecte manier om jouw zakelijke doelgroep te bereiken!

Linkedin adverteren

Adverteren op LinkedIn is interessant als je een B2B-dienst of -product onder de aandacht wilt brengen! LinkedIn heeft verschillende advertentiemogelijkheden. Your Business Online heeft veel ervaring met Linkedin ads en het halen van meetbaar meer resultaat hieruit.

De mogelijkheden van adverteren op LinkedIn:

LinkedIn gebruikers willen vooral op de hoogte blijven van de professionele activiteiten van hun netwerk, denk hierbij aan de nieuwe kennis die je via LinkedIn kunt vergaren, of de zoektocht naar professionele kansen zoals een nieuwe baan of opdracht. Het is dus belangrijk dat je je advertenties richt op zakelijke kenmerken van je bedrijf. Deze optie van adverteren geeft je de mogelijkheid om met advertenties onder de aandacht te komen tussen de normale berichten die gedeeld worden in de LinkedIn Feed. De kracht van deze advertenties is dat ze opgemaakt kunnen worden als de normale berichten die je plaatst via een zakelijke LinkedIn-pagina. Denk bij content voor in het nieuwsoverzicht aan mooie grote afbeeldingen met (of zonder) preview-link, zodat men (met een directe call to action) direct kan doorklikken naar de website. Heb jij al geschikte berichten op jouw pagina staan? Dan kun je ook huidige berichten extra ‘boosten’, deze manier van advertentiecontent noemen we sponsered content.
Linkedin vacatures
social media vacatures

Bereik een specifieke doelgroep met het adverteren op LinkedIn

Qua targeting is LinkedIn net even anders dan de andere social media kanalen. Met het adverteren op LinkedIn kun je heel specifiek targeten op verschillende sectoren. LinkedIn is vooral zakelijk gericht, dus ook binnen je promoties kun je je bijvoorbeeld richten tot een specifieke bedrijfsnaam, -tak of -grootte. Verder heb je de mogelijkheid je advertenties te laten zien aan verschillende sectoren, bedrijfsgroottes, functietitels, bedrijfsnamen, vaardigheden en meer! Adverteren op bedrijf(sgrootte) kan dus wel erg interessant zijn. Grote partijen die voorheen niet of moeilijk bereikbaar waren zijn nu gemakkelijk te bereiken. In combinatie met functietitels bereik je précies de juiste doelgroep!

Met LinkedIn kun je gericht adverteren op basis van uitgebreide criteria! Deze vindt je op geen enkel ander social media platform.

Vierkante afbeelding

De kosten van adverteren op LinkedIn

Door de wandelgangen hoor je vaak dat adverteren op LinkedIn erg duur is. Maar als je je budget op de juiste manier inzet, valt dit eigenlijk reuze mee. Wanneer je je resultaten van LinkedIn met Facebook gaat vergelijken, kom je er al snel achter dat de CPC (cost per click) vaak hoger ligt dan op Facebook. Gemiddeld liggen de kosten per klik rond de €2,50. Maar kun je hier nu al je conclusie over trekken? Nee, zeker niet! Door de specifieke targetingopties van LinkedIn kun je je kosten per lead of conversie aanzienlijk verlagen. Zéker in combinatie met adverteren op Facebook kun je ervoor zorgen dat een waardevolle doelgroep wordt meegenomen in je conversiefunnel. Heb je bijvoorbeeld een specifieke vacature openstaan bij jouw bedrijf? Dan loont het al snel om meer te betalen voor iemand die précies aansluit op het profiel dan met hagel in de rondte te schieten. Zo hebben wij, middels adverteren op LinkedIn, al vele vacatures voor onze klanten kunnen invullen. Binnen het advertentieplatform van LinkedIn heb je de mogelijkheid te kiezen voor een dag budget of een looptijdbudget. Wanneer je advertentie het dag budget heeft bereikt, zal de advertentie ook niet meer aan je doelgroep worden getoond. Op deze manier zal je dus nooit over jouw budget heen gaan.

Wat is jouw rendement?

Het minimale dag budget op LinkedIn is €10,- per dag. Draai je meerdere campagnes? Dan kun je je wel voorstellen dat het dag budget flink kan oplopen. Laat daarom jouw LinkedIn campagnes dagelijks door ons beheren, wij signaleren al snel of een advertentie wel óf niet loopt en kunnen daarbij de campagnes verwijderen of optimaliseren om jouw budget zo effectief mogelijk te kunnen blijven inzetten. Door gebruik te maken van de ‘LinkedIn Insight pixel’ , is het mogelijk om ook conversies te gaan meten zodat de return op investment van de campagnes nog beter inzichtelijk kunnen worden gemaakt. Hulp nodig bij het adverteren op LinkedIn? Wij helpen veel bedrijven met adverteren op LinkedIn. Doordat wij rechtstreeks contacten hebben bij het hoofdkantoor LinkedIn in Dublin, kunnen wij je optimaal van dienst zijn. Wij komen graag met je in contact.
Vierkante afbeelding

Ontdek wat onze klanten van ons vinden

Tom Melis

Broeders Gezondheidswinkel
5/5
Wij werken nu iets meer dan een jaar samen. We hebben een enorm fijne samenwerking. De mensen hebben meer dan voldoende ervaring en de communicatie is echt top! Wij hebben door deze partij een goed resultaat op onze social media.

Marciano Millenaar

Spetterclub
5/5
Fijne informele communicatie en deskundig advies. Ik kan YBO ten zeerste aanbevelen
Jacco The Tosti Club review

Jacco Heijkoop

The Tosti Club
5/5
Al jaren tevreden klant bij Your Business Online! Prettig contact met Kelly. Staan altijd klaar om 360 mee te denken om goede social media campagnes te voeren.
Edwin review

Edwin van Gaal

Onlinefashionstore.nl
5/5
Wij werken al ruim anderhalf jaar met Your Business Online, zeer tevreden met wat ze voor ons bereikt hebben. Meer dan een miljoen omzet voor Online Fashion Store met een gemiddelde ROAS van 8!

Fabian de Rond

Woonkwartier
4/5
Professionele en jonge organisatie die ons helpt met social media. We werken al 7 jaar met ze samen. De collega’s daar zijn pragmatisch en staan voor je klaar wanneer je ze nodig hebt! Zeker een aanrader als je ondersteuning en advies kan gebruiken voor social media.

Stef van Vuuren

123-theorie.nl
5/5
Zeer prettige samenwerking. Denken goed mee vanuit de klant en komen afspraken na. Ze voelen goed aan wat bij een merk past. Wij hebben voornamelijk contact met Dirk en Roel, de communicatie loopt vanaf dag 1 op rolletjes.

Ludo van der Eijken

Van der Eijken Makelaardij
5/5

Your Business On Line is al (ca. 10) jaar onze vaste partner in social media voor ons makelaarskantoor. Zij adviseren ons, houden ons op de hoogte van ontwikkelingen en geven creatieve input voor Facebook en Instagram.

Mohamed Belkadi

Next Cosmetic Clinics
5/5

Een aantal jaren werken we met Your Business Online samen. Geweldig team! Snel, kundig en creatief. Een erg fijne samenwerking.

Rob Hendrikxs

Jamin Nederland
5/5

Altijd bereikbaar, vriendelijk en denken graag met je mee! Top team staat altijd voor je klaar. Zelfs om 22.00uur savonds nog via de app. Our business online!

Pim van der Gulik

Health Cloud Initiative
5/5
YBO denkt altijd goed mee met onze campagnes en is pro-actief in het bedenken van nieuwe strategiën en mogelijkheden om ons bereik te vergroten

Fabian de Rond

Woonkwartier
4/5
Professionele en jonge organisatie die ons helpt met social media. We werken al 7 jaar met ze samen. De collega’s daar zijn pragmatisch en staan voor je klaar wanneer je ze nodig hebt! Zeker een aanrader als je ondersteuning en advies kan gebruiken voor social media.

Jorg Peeters

De Bocht Wernhout
5/5

Al jaren tevreden klant bij dit topbedrijf! Staan altijd voor je klaar en denken mee om goede social media campagnes te voeren. Aanrader!

Else Schepers

Wintersport Canada Amerika
5/5

De meiden en jongens van Your Business Online zijn alert, snel en kritisch. Ze nemen je op een prettige manier aan de hand als je qua kennis even moet opschakelen door rustig uit te leggen hoe het werkt.

Andrienne Lamberts- van der Nat

Van der Valk International
5/5

Wij werken al een hele tijd samen met Your Business Online voor onze social media campagnes en zijn daar erg tevreden over. De communicatie verloopt altijd snel en ze denken actief mee over het optimaliseren van de campagnes.

Meer weten over adverteren op LinkedIn?

Wil je graag beginnen met LinkedIn adverteren maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem dan contact met ons op en maak samen met ons een plan om je doelstellingen te behalen!

Een kleine selectie van klanten waar we trots op zijn

social media port of amsterdam logo
social media limburgia logo
social media pci logo
social media breda university logo
social media halfords logo
social media sligro logo
social media wintersport canada amerika logo
social media fit for free logo
social media npo logo
social media multivlaai logo
social media jumbo logo
social media amels logo
social media hiswa logo
social media jamin logo
social media van der valk logo
social media nle logo

Veel gestelde vragen

Richt jij je met jouw business op ondernemers? Of ben je op zoek naar de perfecte nieuwe collega? Dan ja! Maar het ligt natuurlijk wat genuanceerder. Zo hangt de klik tussen LinkedIn adverteren en jouw bedrijf ook af van jouw doelstellingen en budget. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook of Instagram is het bij adverteren op LinkedIn namelijk duurder om resultaten te boeken. Hiervoor krijg je wel terug dat de resultaten kwalitatief beter zijn dan op de andere platformen.

Wil je starten met adverteren op LinkedIn? Dan is daar niet veel voor nodig. Om voor jou toppers van LinkedIn ads te draaien, is er natuurlijk allereerst een advertentiebudget nodig. Hoeveel? Dat hangt af van jouw doelgroep, product en doelstellingen. Naast een advertentiebudget vragen wij je om wat beeldmateriaal. Dit hebben we nodig om goede, opvallende LinkedIn ads voor je te maken. Last, but definitely not least: een goed verhaal. Het is belangrijk dat jouw bedrijf een missie heeft, een goed verhaal waar mensen zich in kunnen herkennen en onderdeel van willen zijn. Op die manier verkoop je niet alleen producten, maar verkoop je je merk aan je doelgroep. Dat is nog veel waardevoller!

Het is lastig om je zo 1, 2, 3 te vertellen wat adverteren op LinkedIn precies kost. Heb je al ervaring met adverteren op bijvoorbeeld Facebook of Instagram? Reken er dan op dat LinkedIn wat duurder is dan die twee. Daar krijg je wel voor terug dat adverteren op LinkedIn zorgt voor meer waardevolle leads. Heb je nou geen idee wat online adverteren ongeveer kost? Dan kun je natuurlijk ook even de telefoon oppakken en bellen met een van onze social media experts! Op basis van jouw doelgroep, bedrijf, product en verhaal kunnen zij alvast een inschatting maken van wat voor budget er nodig is om je doelstellingen te behalen.

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?