Adverteren op Linkedin uitbesteden?

Adverteren op LinkedIn is interessant als je een B2B-dienst of -product onder de aandacht wilt brengen! LinkedIn heeft verschillende advertentiemogelijkheden. Your Business Online heeft veel ervaring met Linkedin ads en het halen van meetbaar meer resultaat hieruit.

De mogelijkheden van adverteren op LinkedIn:

LinkedIn gebruikers willen vooral op de hoogte blijven van de professionele activiteiten van hun netwerk, denk hierbij aan de nieuwe kennis die je via LinkedIn kunt vergaren, of de zoektocht naar professionele kansen zoals een nieuwe baan of opdracht. Het is dus belangrijk dat je je advertenties richt op zakelijke kenmerken van je bedrijf.

Adverteren in het nieuwsoverzicht van LinkedIn

Deze optie van adverteren geeft je de mogelijkheid om met advertenties onder de aandacht te komen tussen de normale berichten die gedeeld worden in de LinkedIn Feed. De kracht van deze advertenties is dat ze opgemaakt kunnen worden als de normale berichten die je plaatst via een zakelijke LinkedIn-pagina. Denk bij content voor in het nieuwsoverzicht aan mooie grote afbeeldingen met (of zonder) preview-link, zodat men (met een directe call to action) direct kan doorklikken naar de website.  Heb jij al geschikte berichten op jouw pagina staan? Dan kun je ook huidige berichten extra ‘boosten’, deze manier van advertentiecontent noemen we sponsered content.

Adverteren met tekstadvertenties op LinkedIn

Dit zijn de oude en bekende advertenties op LinkedIn: een opvallende hoofdregel, een klein stukje tekst en in sommige gevallen met een kleine afbeelding van 50×50 pixels, de zogenoemde “Tekst ads”. Adverteren binnen LinkedIn op deze manier is minder effectief dan in het nieuwsoverzicht, maar kan zeker bijdragen aan extra zichtbaarheid.

Adverteren met lead-advertenties in de berichten-inbox van gebruikers

Lead-advertenties op LinkedIn zijn een nieuwe vorm van adverteren. Heel gericht in de inbox van uw doelgroep onder de aandacht komen is nu mogelijk met deze optie. Het heet ‘Gesponsorde Inmail’, is vaak erg duur om in te zetten, maar uiteraard wel erg effectief! Dit omdat het grootste deel van de gebruikers een melding of mailtje krijgt wanneer er een nieuw bericht is ontvangen op LinkedIn.

Bereik een specifieke doelgroep met het adverteren op LinkedIn

Bereik je doelgroep

Qua targeting is LinkedIn net even anders dan de andere social media kanalen. Met het adverteren op LinkedIn kun je heel specifiek targeten op verschillende sectoren. LinkedIn is vooral zakelijk gericht, dus ook binnen je promoties kun je je bijvoorbeeld richten tot een specifieke bedrijfsnaam, -tak of -grootte. Verder heb je de mogelijkheid je advertenties te laten zien aan verschillende sectoren, bedrijfsgroottes, functietitels, bedrijfsnamen, vaardigheden en meer! Adverteren op bedrijf(sgrootte) kan dus wel erg interessant zijn. Grote partijen die voorheen niet of moeilijk bereikbaar waren zijn nu gemakkelijk te bereiken. In combinatie met functietitels bereik je précies de juiste doelgroep!

Een bijzondere mogelijkheid binnen LinkedIn is om je doelgroep samen te stellen op basis van LinkedIn groepen waar mensen lid van zijn. Op deze manier kun je alle mensen die ooit lid zijn geworden van een bepaalde groep bereiken. Dit kan erg interessant zijn voor bedrijven binnen een specifieke branche. Wellicht ben je zelf ook lid van een aantal groepen en helpt dit om je een beter beeld te geven van een samengestelde doelgroep. Het is belangrijk het doel van je advertentie duidelijk te hebben bij het bepalen van je doelgroep, de doelstellingen binnen LinkedIn zijn: merkbekendheid, websitebezoeken, interacties, videoweergaven, genereren van leads, websiteconversies & sollicitanten.

Audience matching

Je kunt dus adverteren op een samengestelde doelgroep, máár je kunt ook gebruik maken van data die je al in je bezit hebt! Binnen “Audience Matching” zijn er 3 varianten:

Website retargeting

Je advertenties tonen aan mensen die je website al eens hebben bezocht. Met de LinkedIn Insight Pixel weet je precies wie jouw website heeft bezocht en welke mensen je graag nog eens bereikt. Met deze optie kun je zelfs mensen bereiken die een specifieke pagina van je website hebben bezocht (denk hierbij bijvoorbeeld aan een specifieke vacature).

Account targeting

Door een lijst van bedrijven te uploaden kun je zelf kiezen welke bedrijven je wilt bereiken. Denk hierbij wel aan een flinke lijst; LinkedIn adviseert een lijst met minimaal 1.000 bedrijven. Door deze lijst te uploaden, target je de medewerkers die bij deze bedrijven werken.

Contact targeting

Het is ook mogelijk gebruik te maken van een database die je binnen jouw bedrijf hebt verzameld, denk hierbij aan e-mail adressen. Het is wel belangrijk dat je de gegevens op de juiste manier moet hebben vergaard. Je kunt dus niet zomaar een lijst met emailadressen uploaden. Om je doelgroep op LinkedIn te kunnen bereiken moet je een minimum van 300 e-mail adressen uploaden.

De kosten van adverteren op LinkedIn

Door de wandelgangen hoor je vaak dat adverteren op LinkedIn erg duur is. Maar als je je budget op de juiste manier inzet (en in de gaten blijft houden), valt dit eigenlijk reuze mee. Wanneerje je resultaten van LinkedIn met Facebook gaat vergelijken, kom je er al snel achter dat de CPC (cost per click) vaak hoger ligt dan op Facebook. Gemiddeld liggen de kosten per klik rond de €2,50. Maar kun je hier nu al je conclusie over trekken? Nee, zeker niet! Het is belangrijk te beseffen wat adverteren op LinkedIn voor meerwaarde voor jouw bedrijf kan betekenen.

Door de specifieke targetingopties van LinkedIn kun je je kosten per lead of conversie aanzienlijk verlagen. Zéker in combinatie met adverteren op Facebook kun je ervoor zorgen dat een waardevolle doelgroep wordt meegenomen in je conversiefunnel. Heb je bijvoorbeeld een specifieke vacature openstaan bij jouw bedrijf? Dan loont het al snel om meer te betalen voor iemand die précies aansluit op het profiel dan met hagel in de rondte te schieten. Zo hebben wij, middels adverteren op LinkedIn, al vele vacatures voor onze klanten kunnen invullen.

Zet je budget zo efficiënt mogelijk in! Binnen het advertentieplatform van LinkedIn heb je de mogelijkheid te kiezen voor een dag budget of een looptijdbudget. Wanneer je advertentie het dag budget heeft bereikt, zal de advertentie ook niet meer aan je doelgroep worden getoond. Op deze manier zal je dus nooit over jouw budget heen gaan. Het minimale dag budget op LinkedIn is €10,- per dag. Draai je meerdere campagnes? Dan kun je je wel voorstellen dat het dag budget flink kan oplopen. Laat daarom jouw LinkedIn campagnes dagelijks door ons beheren, wij signaleren al snel of een advertentie wel óf niet loopt en kunnen daarbij de campagnes verwijderen of optimaliseren om jouw budget zo effectief mogelijk te kunnen blijven inzetten.

Adverteren op LinkedIn; wat is jouw rendement?

Door gebruik te maken van de ‘LinkedIn Insight pixel’ , is het mogelijk om ook conversies te gaan meten zodat de return op investment van de campagnes nog beter inzichtelijk kunnen worden gemaakt.

Hulp nodig bij het adverteren op LinkedIn? Wij helpen veel bedrijven met adverteren op LinkedIn. Doordat wij rechtstreeks contacten hebben bij het hoofdkantoor LinkedIn in Dublin, kunnen wij je optimaal van dienst zijn. Wij komen graag met je in contact.

Kop koffie?

We komen graag met je in contact om te sparren over de mogelijkheden en je te voorzien van vrijblijvend advies!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.