LinkedIn marketing

LinkedIn wordt op zakelijk gebied gezien als hét socialmediaplatform. Je maakt er eenvoudig nieuwe zakelijke connecties, kunt in contact komen met potentiële opdrachtgevers, brengt er je netwerk in kaart én je blijft door de juiste personen te volgen op de hoogte van al het nieuws binnen jouw branche. Maar wist je dat je door LinkedIn marketing in te zetten ook je marketingdoelen kan behalen?

Op dit moment zijn er wereldwijd meer dan 500 miljoen mensen actief op LinkedIn, waarvan 4 op de 5 personen daadwerkelijk beslissingen maken binnen een bedrijf. Niet voor niets noemt LinkedIn zichzelf het nummer 1-platform op het gebied van lead-generatie.

Zichtbaar met een LinkedIn bedrijfspagina

Hoe haal je meer uit dit zakelijke netwerk?

Met een LinkedIn-bedrijfspagina maak je jouw bedrijf zichtbaar op LinkedIn. Door relevante content te plaatsen, bouw je naamsbekendheid op en trek je volgers aan. Via LinkedIn maak je eenvoudig een verbinding met een voor jou relevante doelgroep door te adverteren op professionals. Deze zijn te selecteren op functietitel, branche, bedrijfsgrootte en méér.

Bereik je doelgroep met relevante content door middel van LinkedIn marketing

Het regelmatig plaatsen van relevante content is de meest eenvoudige manier om het aantal volgers van je bedrijfspagina op LinkedIn te laten groeien. Of het nu bedrijfsnieuws, branche-updates, opiniestukken of gewoon korte inkijkjes zijn: via LinkedIn houd je potentiële klanten, zakenrelaties en collega’s direct op de hoogte van alle ins & outs binnen je bedrijf. Daarnaast worden medewerkers via LinkedIn op een laagdrempelige manier ambassadeur van je bedrijf wanneer zij de bedrijfspagina toevoegen aan hun persoonlijke profiel. Door bedrijfsberichten daarna te liken of te delen breiden zij jouw bereik uit met hun persoonlijke zakelijke netwerk.

Op LinkedIn is het mogelijk bedrijfsberichten zowel grafisch, visueel als tekstueel aantrekkelijk te maken door gebruik van een geschikte,opgemaakte afbeelding en de juiste hoeveelheid tekst. Wij helpen je hier graag bij.

Adverteren op LinkedIn

Leads verzamelen met LinkedIn marketing

Door content te plaatsen en deze te delen met je eigen netwerk en het netwerk van je medewerkers zal je langzaam, maar gestaag een relevante schare aan volgers opbouwen. Wil je echter direct een grotere doelgroep bereiken? Dan biedt LinkedIn diverse mogelijkheden tot het opzetten van advertentiecampagnes. Zo is het mogelijk door middel van gesponsorde content je merkbekendheid te vergroten en personen naar je website te leiden. Wil je direct leads verzamelen? Dan bieden LinkedIns leadadvertenties de uitkomst! Met een ingebouwd contactformulier is het mogelijk direct contactgegevens van potentiële klanten op te vragen.

Eén van de voordelen van het inzetten van LinkedIn als marketingkanaal is dat je hier niet alleen kunt targeten op bijvoorbeeld functietitels of vakgebieden, maar ook op bedrijfsgrootte. Voor B2B-bedrijven relevante informatie!

Tip: een tweetalig profiel op Linkedin maken? Lees onze blog!

Aan de slag met LinkedIn marketing!

Benieuwd naar de mogelijkheden van LinkedIn marketing voor jouw bedrijf? Wij denken graag met je mee onder het genot van een kop koffie! Neem direct contact op.

 

Kop koffie?

We komen graag met je in contact om te sparren over de mogelijkheden en je te voorzien van vrijblijvend advies!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.