076 8897629 | info@yourbusinessonline.nl

Goede voorbeelden social media marketing op een rijtje gezet

Benieuwd wat je dan te wachten staat als je gaat samenwerken met een bureau? Wij laten graag een aantal mooie voorbeelden voor social-media-marketing uit onze eigen creatieve keuken aan je zien!

Een social-mediacampagne begint bij de juiste doelstelling: wat wil jij bereiken met je campagnes? Wil je bijvoorbeeld meer verkeer naar je website genereren of e-mailadressen verzamelen? Zodra jouw doelstelling duidelijk is, kun je na gaan denken over de content en advertenties. Bij elke social-media-marketingdoelstelling past een andere uiting en advertentiesoort. Denk hierbij bijvoorbeeld aan video’s, canvassen, adventskalender, stories of collecties.

Niet alleen campagnes dragen bij aan het online uitdragen van jouw merk, maar ook content! Zo kan een mooie Instagram feed bijdragen aan storytelling en een Facebook-posts (met likes) aan engagement met jouw (potentiële) klanten. Wij laten je hieronder een aantal social-mediavoorbeelden zien uit ons eigen portfolio!

Instant Experiences voorbeelden voor social media marketing 

Instant Experiences zijn snel ladend en schermvullende ervaringen. Mobile first! Voorheen kende we alleen de aangepaste Instant Experiences. Deze geven het gevoel van een mobile one-page design. Het eigen ontwerp geeft de mogelijkheid tot het vormen van een compleet beeld van jouw product of dienst. Doordat het gebruik van knoppen, dieptelinken, locaties en video’s zorgt het voor een interactieve beleving.

Tegenwoordig maken we steeds meer gebruik van Instant Experiences met sjablonen, waarin we producten etaleren. Het is mogelijk om deze ‘etalage’ handmatig te vullen of automatisch te laten vullen vanuit de productcatalogus. Zo kan een potentiële klant nog makkelijker kennis maken met jouw product en zal deze sneller overgaan tot een aankoop.

Adventskalender

Je kent ze vast nog wel, adventskalenders. Een kalender waarbij je iedere dag een vakje mag openen tot aan Kerstmis. Maar wist je dat het ook mogelijk is om digitaal af te tellen naar Kerstmis? Versterk de band met jouw trouwe fans of zoek juist verbinding met nieuwe potentiële klanten! Door middel van een chatbot wordt er elke dag in de maand december een korting of winactie gedeeld via Facebook-Messenger. Iedere dag kan er door de deelnemer een ‘vakje’ geopend worden.

 

 

 

Carrousels als social media marketing voorbeeld

In een carrousel-advertentie heb je de mogelijkheid om meerdere afbeeldingen te gebruiken waar tussen je kunt swipen. Dit is één van de voorbeelden van social-media-marketing, waarbij je gemakkelijk jouw unieke product eigenschappen of producten onder de aandacht kan brengen! Zo heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om diverse producten te laten zien, die naar aparte landingspagina’s leiden. Natuurlijk kun je het ook inzetten om de verschillende functionaliteiten van een product te laten zien. Soms wordt een carrousel ook gebruikt voor het vertellen van een verhaal. Als je meerdere opvolgende afbeeldingen achter elkaar plaatst en deze in elkaar laat overlopen voor een opvallend effect, kun je hiermee een boodschap uitdragen naar jouw klant.

Wanneer je geen product verkoopt, maar een dienst levert, is een carrousel ook in te zetten om bijvoorbeeld een proces uit te leggen. Je kunt met jouw afbeeldingen immers ook laten zien welke resultaten jij met de inzet van jouw dienstverlening al hebt behaald en wat de voordelen zijn als men klant bij jouw bedrijf wordt.

Social media marketing in Instagram Stories

Stories zijn handig voor het communiceren van korte krachtige boodschappen met je publiek. Ze verdwijnen namelijk snel weer en worden in een rap tempo geconsumeerd. De content, die je via Facebook of Instagram stories plaatst, is te zien aan de bovenkant van het gebruikte social-mediakanaal. Dit houdt in dat dit het eerste is wat gebruikers van dit kanaal zien. Het is een makkelijke en effectieve manier om de aandacht van deze gebruikers te trekken. Zorg dus dat je opvalt!

Facebook advertenties

Naast alle bovenstaande social-media-marketing voorbeelden, hebben we natuurlijk ook nog de ijzersterke vierkante afbeelding. Waarin we gebruik maken van drieluiken of bijvoorbeeld winacties. Elke doelstelling en elk merk vraagt om een andere aanpak. Belangrijk blijft hier dat een advertentie wel bepaalde interactie heeft, daarom kiezen wij ervoor om een bericht met verschillende doelstellingen te promoten zodat deze naast bereik en verkeer ook interactie opleveren zodat de kwaliteitsscore van de advertentie gaat verbeteren. Uiteindelijk geeft een goede kwaliteitsscore weer voordelen in de kosten per actie in Facebook Ads.

Social media marketing Facebook campagne voor fietsen

 

Voorbeelden social media marketing de Instagram feed

Het grote verschil tussen de feed en stories, is dat een feed altijd zichtbaar blijft op jouw profiel. Met deze afbeeldingen wordt vaak een nieuw publiek bereikt. Een voordeel van deze berichten is dat je deze vooraf kunt plannen en hiervoor een strategie kunt bedenken. Het doel hierbij is vaak dat het een samenhangend geheel vormt en in zijn geheel wordt bekeken. Tegenwoordig gaan mensen vaker eerst naar Instagram als ze over een nieuw bedrijf of merk horen. Jouw feed is hiermee het gezicht van jouw bedrijf en de eerste indruk die een nieuwe klant over jouw bedrijf krijgt.

Social media marketing Instagram feed voor wonenSocial media marketing Instagram profiel vakantie

Je social media ook uitbesteden op een professionele en creatieve manier? Dan kan bij Your Business Online.

Kop koffie?

We komen graag met je in contact om te sparren over de mogelijkheden en je te voorzien van vrijblijvend advies!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.