Gebruik jouw eigen unieke locatie op Instagram

Jouw unieke locatie toevoegen op Instagram valt bij een Instagram-gebruiker gelijk op, wanneer deze door zijn of haar tijdlijn scrolt. Je bedrijfslocatie, een event waar je aanwezig bent of een zelfgemaakte unieke locatie instellen. The sky is the limit! Helemaal als je deze locatie slim formuleert. Maar hoe doe je dit nu eigenlijk?

Vertrekpunt: Facebook!

Je bent op een leuk event en wilt dit graag delen via Instagram. Je opent je Instagram-app en probeert je locatie te selecteren. Dan kom je erachter dat jouw locatie er helemaal niet tussen staat. Het antwoord op waarom deze locatie er niet tussen staat is: Facebook. Instagram haalt hier namelijk haar data vandaan. Als een bedrijf geen openbare Facebookpagina heeft met een adresvermelding, ga je dit ook op Instagram niet terugvinden.

Stap 1: Creëer jouw unieke Instagram locatie via Facebook

  • Open je Facebook-app en controleer of jouw locatievoorzieningen aanstaan bij gebruik van de Facebook-app.
  • Ga naar Instellingen (via de drie liggende streepjes rechtsonder in beeld)Instellingen en privacyInstellingen. Scroll naar Locatie.
  • Kies hier voor Altijd of Tijdens gebruik.
  • Het kan zijn dat je dit bij jouw toestel-instellingen moet aanpassen, voordat je dit binnen Facebook kunt doen.
  • Klik vervolgens op Bericht maken en selecteer Inchecken.
  • Scrol beneden en klik op + Nieuwe plaats toevoegen
  • Je kunt nu jouw unieke locatie maken en opslaan.

Gebruik jouw eigen unieke locatie op Instagram

Stap 2: Tag jouw unieke locatie op Instagram

  • Open je Instagram-app.
  • Klik op + en vervolgens op Plaatsen.
  • Kies de afbeelding, die je wilt delen. Klik op Volgende.
  • Hier kun je je afbeelding eventueel nog bewerken. Klik op Volgende als je hiermee klaar bent.
  • Als het goed is kun je jouw aangemaakte locatie nu selecteren als je op Locatie toevoegen.

Het kan even duren voordat Facebook de door jouw aangemaakt locatie heeft verwerkt. Facebook controleert namelijk iedere aangemaakte locatietag en lijkt hier ook kritischer op te worden.

Stick to your Instagram location!

Niet alleen kun je bij Instagramberichten jouw locatie vermelden. Ook bij het maken van jouw stories is het de moeite waard om jouw locatie toe te voegen. Je stories worden hiermee niet alleen leuker, ook jouw marketingdoelen kunnen hiermee makkelijker worden bereikt.

Instagram Stickers zijn actieve, energieke en levendige afbeeldingen, die je aan je foto- en videostories kunt toevoegen. Hierbij kun je denken aan bewegende plaatjes, maar ook aan klikbare links. Doordat je stories interessanter worden door het gebruik van stickers, is de kans groter dat iemand erop reageert.

Wanneer je het sticker-icoon aan de bovenzijde van je story concept hebt aangeklikt, kun je kiezen uit diverse mogelijkheden, waaronder de locatiesticker. Door gebruik van deze sticker bereik je meer publiek. Als men op deze sticker klikt, komen ze terecht bij een feed van deze locatietag. Ook kan iedereen, die op Instagram naar die locatie zoekt, jouw verhaal zien. Omdat je maar 1 locatietag per story kunt gebruiken, adviseren wij je te kiezen voor de meest relevante optie.

Om het helemaal af te maken kun je ook nog toevoegen waar je precies staat, en de eventhashtag als Hashtagsticker plaatsen, een hashtag waar andere deelnemers van het event misschien ook op zoeken.

Je kunt meerdere stickers tegelijk gebruiken. Door stickers slim met elkaar te combineren, versterken ze elkaar. Hiermee haal je de meeste impact uit je Instagram Stories.

Gebruik jouw eigen unieke locatie op Instagram

Insta-groei door gebruik van jouw locatie op Instagram

Instagram is gemaakt voor de mobiele en visuele wereld waarin wij op dit moment leven. Dit platform biedt consumenten de mogelijkheid te interacteren met een bedrijf. Om je merkbekendheid te vergroten, is Instagram “the place to be”. Door de mogelijkheden, die Instagram biedt, heb jij de mogelijkheid nog meer mensen te bereiken die binnen de doelgroep van jouw bedrijf vallen.

Uit onderzoeken, die in andere landen zijn gedaan, blijkt dat de advertentiecampagnes op Instagram ervoor zorgen dat mensen positiever tegenover een bedrijf of merk staan. Belangrijk hierbij is dat de gebruikers je herkennen aan je stijl, kleurgebruik en manier van communiceren in jouw advertenties. Your Business Online kan je helpen bij het maken van een goede strategie hiervoor.

Ben je naar aanleiding van deze blog benieuwd naar de mogelijkheden die adverteren via Instagram biedt of wil je graag hulp bij het instellen van jouw Instagram locatietag? Neem dan gerust contact met ons op! Wij helpen je graag verder.

Meer omzet met social media?

Download onze whitepaper

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geschreven door

Joeri Peeters

Joeri Peeters is een social media specialist met een bachelor Commerciële Economie en heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Als redacteur en CEO van Your Business Online is het zijn doel om bedrijven te helpen het maximale uit social media te halen. 

Your Business Online is een toonaangevend social media bureau met een bewezen trackrecord. Als partner van Meta en LinkedIn is het bedrijf in staat maximaal resultaat te leveren voor haar klanten.

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?