Werving sollicitanten Werken bij Kwantum

Zijn bepaalde vacatures binnen jouw bedrijf (ook) lastig te vervullen? Kwantum ervaart op bepaalde locaties en functies moeilijkheden met het vervullen van specifieke vacatures. Door te adverteren op Facebook én Instagram zorg je ervoor dat jouw vacatures bij de juiste doelgroep zichtbaar zijn. Zo adverteert Your Business Online op de juiste locatie & doelgroep om óók deze moeilijk vervulbare vacatures te vervullen.

Onze aanpak

Waarschijnlijk ken je het wel; een vacature alert op je Facebook pagina zetten in de hoop dat dit bericht bij de juiste persoon terecht komt. Maar werkt dit? Hoe komt de vacature bij de juiste persoon terecht? Wij vertellen je graag meer over onze aanpak bij Werken bij Kwantum!

Het is namelijk belangrijk dat de potentiële werknemer voor Kwantum als merk kiest, dat hij/zij zich thuis voelt binnen het bedrijf en hier met plezier komt én blijft werken. Dat is dus précies wat Your Business Online heeft gerealiseerd, maar hoe?

We starten onze funnel met een canvas waarin Werken bij Kwantum als werkgever in het daglicht wordt gezet. Eigenlijk helemaal geen focus op de moeilijk vervulbare vacatures, dat komt later pas! We proberen de mensen zoveel mogelijk te informeren over Kwantum als werkgever waardoor een goed gevoel bij het merk ontstaat. Dit doen we bijvoorbeeld door het inzetten van instant experiences & video’s waarin de sfeer van het bedrijf goed naar voren komt. Ook zorgen we voor een visueel aantrekkelijke Instagram feed waar alle in en outs van Kwantum te vinden zijn! Zodra de potentiële werknemer een goed gevoel heeft bij het merk, nemen we deze persoon mee in onze converterende funnel. Mochten mensen geen interesse hebben in Kwantum als werkgever, vallen deze personen in de eerste fase al af. Daardoor kun je je budget heel gericht én efficiënt inzetten op de potentiële doelgroep.

De mensen die in de vorige fase interesse hebben getoond, worden nu geleid naar de website (vacaturepagina). Hierin worden specifieke vacatures op specifieke locaties getoond, zo targeten we dus de mensen die voor Kwantum als werkgever willen kiezen én die ook nog eens in de buurt van de vacature wonen. De perfecte combinatie, toch? Précies de doelgroep die Kwantum wilt bereiken.

Misschien beslissen mensen niet in 1 dag of ze gaan solliciteren, of misschien wel. Ook dat monitoren wij. Zodra mensen twijfelen of in de overwegingsfase zitten, zorgen wij voor extra ondersteuning / verdieping in de specifieke vacature zodat we deze mensen kunnen helpen bij hun besluit. Denk hierbij aan de arbeidsvoorwaarden, het salaris of de werkuren, dit zijn aspecten die de potentiële werkgever nét over de streep kan trekken.

Het resultaat

Gemiddeld ontvangt Werken bij Kwantum 113 sollicitaties per maand middels social media. Vacatures die voorheen geen sollicitanten ontvingen, komen nu onder de aandacht bij de doelgroep. Gemiddeld betalen we minder dan €5 per sollicitant, óók voor de moeilijk vervulbare vacatures.

Ook de uitbreiding naar België blijkt een succes, waar voorheen nauwelijks sollicitaties in België werden ontvangen, zijn een aantal vacatures in België binnen één maand vervuld. Gemiddeld ontvangen we in België middels social media zo’n 15 sollicitanten per maand.

 

Heb je vragen naar aanleiding van deze case?
Neem contact op met Dirk Foesenek.
dirk@yourbusinessonline.nl

 

Kop koffie?

We komen graag met je in contact om te sparren over de mogelijkheden en je te voorzien van vrijblijvend advies!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.