Ontvang 5 GRATIS socialmediatips!
076 8897629 | info@yourbusinessonline.nl

Halfords.nl

Halfords.nl heeft alles voor auto en fiets! En niet alleen 27 fysieke winkels verspreid door het heel land, maar ook een succesvolle webshop met meer dan 6500 artikelen. Via social media bereiken ze maandelijks meer dan 100.000 personen. Wil je weten hoe wij dit doen? Lees dan vooral verder!

Adverteren

Sinds enige tijd houden wij ons bezig met diverse social media activiteiten voor Halfords. De online verkoop via social media is in vergelijking met de beginfase gegroeid met 354%. Daarnaast weten we maandelijks een gemiddelde ROAS aan te houden van 11.

Door maandelijkse acties weten we de Halfords fans elke keer weer te verrassen met mooie aanbiedingen. Daarnaast maken we gebruik van dynamische Facebook-advertenties om zo nóg meer verkopen te realiseren met het gebruik van social media. Ook hebben we het gemiddelde verkeer naar de website weten te vergroten van 3.500 naar 5.500 personen per maand.

Om de fysieke winkelbezoekers ook kennis te laten maken met de webshop, is er gebruik gemaakt van verschillende klantenlijsten. Op deze manier hebben we een bestaande doelgroep van Halfords-fans óók online weten te bereiken.

De targeting-doelgroepen worden geoptimaliseerd door middel van A/B testen. Deze testen vergelijken de instellingen en creaties. Het best behaalde resultaat zal uiteindelijk zichtbaar worden en zo kunnen we de doelgroepen en content voor Halfords blijven optimaliseren.

Content

De betrokkenheid met de Facebook-pagina is in een half jaar tijd verdubbeld. Ook hebben we het Instagram-account van Halfords in een nieuw jasje gestoken. De feed is nu veel aantrekkelijker. Elke week worden er nieuwe producten in de spotlight gezet en haken we in op speciale dagen en acties.

Adventskalender

Om de band met de trouwe Halfords-fans te versterken, heeft Your Business Online een adventskalender ingesteld. Door middel van een chatbot werd er elke dag in de maand december een korting of actie gedeeld via Facebook-Messenger. Elke dag kan er door de deelnemer een ‘vakje’ geopend worden. Zo telden we samen met de fans af tot oud en nieuw! 95% van de deelnemers opende het vakje. En 900 deelnemers daarvan klikten door naar de website. Niet alleen profiteerde de doelgroep van mooie aanbiedingen, het websiteverkeer naar Halfords wordt hierdoor ook vergroot. Daarmee bouwen we weer een mooie doelgroep op voor de retargeting. Daarnaast bleef Halfords met de dagelijkse Messenger-berichten in top of mind bij de doelgroep en heeft zo nog meer merkbekendheid gecreëerd!

 

Heb je vragen naar aanleiding van deze case?
Neem contact op met Dirk Foesenek.
dirk@yourbusinessonline.nl

 

Kop koffie?

We komen graag met je in contact om te sparren over de mogelijkheden en je te voorzien van vrijblijvend advies!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.