Van Wijnen

Van Wijnen zet employer branding en leadgeneratie op de kaart met social media

Van Wijnen bouwt aan ruimte voor een beter leven. Niet alleen met woningen, scholen en zorggebouwen – maar ook met sterke teams. Om verschillende functies binnen de organisatie zichtbaar te maken én nieuwe collega’s aan te trekken, sloegen we de handen ineen voor een serie doelgerichte employer branding campagnes.

Ready for take-off: meer zichtbaarheid én relevante sollicitaties

Voor Van Wijnen ontwikkelden we een strategisch social media traject dat twee doelen combineerde: bouwen aan een aantrekkelijk werkgeversmerk én het binnenhalen van concrete leads. We zetten wervingscampagnes in op Facebook, Instagram en LinkedIn, afgestemd op uiteenlopende profielen: van uitvoerder tot werkvoorbereider.

De contentstrategie was gericht op echtheid en verbinding. We lieten medewerkers zelf aan het woord in video’s en posts, toonden impactvolle projecten en gaven een inkijkje in de bedrijfscultuur. Hierdoor bereikten we niet alleen een brede doelgroep, maar vooral de juiste mensen.

Het resultaat

De campagnes leverden niet alleen duizenden impressies en interacties op, maar belangrijker meerdere nieuwe collega’s bij Van Wijnen. Ook het recruitmentteam was enthousiast: door de constante stroom van kwalitatieve leads werd hun werk een stuk eenvoudiger én leuker.

Een mooi voorbeeld van hoe social media het verschil kan maken in de strijd om talent.

Wil ook jij ook meer doen met employer branding op social media? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en wij kijken wat we voor je kunnen betekenen. 

Joeri Peeters - Your Business Online

Heb je vragen naar aanleiding van deze case?
Neem contact op met Joeri Peeters.
joeri@yourbusinessonline.nl
 076-8897629

De resultaten

1.300.000
bereikte personen
600+
leads

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?