YouTube marketing & advertising

YouTube is het grootste video platform ter wereld en wordt voor verschillende toepassingen gebruikt. In een contentstrategie komen video’s dan ook steeds vaker terug. Bewegend beeldmateriaal zorgt namelijk voor meer aandacht, interactie en kan een boodschap goed overbrengen. Het is dan ook een feit dat jongeren vandaag de dag meer naar YouTube kijken dan naar de televisie. Als onderneming is het daarom een gemiste kans om dit medium niet in te zetten.

YouTube marketing

Nu zal je misschien denken, mijn doelgroep zit niet op YouTube. Maar dat is zeer onwaarschijnlijk.

Een derde van de totale tijd dat men online is, wordt besteed aan het bekijken van video’s. YouTube heeft zelfs meer dan een miljard actieve gebruikers wereldwijd. Het platform is zo uitgebreid dat het toegankelijk is in 76 verschillende talen, wat 95% van de wereldbevolking vertegenwoordigt.

Niet alleen zit je doelgroep op YouTube. Als tweede grootste zoekmachine van de wereld, kan YouTube bijdragen om je SEO en merkbekendheid te verbeteren. YouTube stelt marketeers in staat om unieke content online te zetten die gemakkelijk te delen is door de consument.

Voordelen van YouTube marketing:

  • Het zorgt voor een hogere positie in de zoekresultaten
  • Video’s worden beter onthouden dan tekst of afbeeldingen
  • Een groter deel van de mensen kijkt liever een video dan dat ze een tekst lezen

Meer weten over YouTube marketing? Hier lees je er meer over.

Adverteren op YouTube

Maandelijks bereikt YouTube meer dan driekwart van alle Nederlanders. Ons kijkgedrag is de afgelopen jaren flink veranderd en veranderd nog steeds. Dat heeft ook effect op de manier van adverteren. YouTube is een zeer interessant kanaal om door middel van advertenties je doelgroep te bereiken. De targeting mogelijkheden zijn dan ook zeer uitgebreid! Met YouTube-advertenties bereik je heel specifiek potentiële klanten en spoor je ze aan actie te ondernemen wanneer ze naar video’s op YouTube kijken of zoeken.

Bedrijven hebben vaak al een YouTube account, maar maken nog geen gebruik van de mogelijkheden om te adverteren op YouTube. Het enige dat je als bedrijf nodig hebt om hiermee aan de slag te gaan is een Google Ads account.

Daarnaast is het van belang om je doelstelling te bepalen. Wil je met het adverteren op YouTube bijvoorbeeld meer naamsbekendheid, leads of omzet? Wij helpen je hierbij graag!

De voordelen van adverteren op YouTube:

  • Makkelijk contact leggen met potentiële klanten.
  • Het is mogelijk om erg specifiek te targeten op de juiste doelgroep
  • Resultaten zijn goed meetbaar
  • Het bereik is enorm
  • Relatief goedkoop, je kunt met een budget van €10,- per dag al duizenden mensen bereiken
  • Je betaalt alleen wanneer iemand interesse toont!

Kortom, er zijn veel verschillende mogelijkheden om te adverteren via YouTube. Benieuwd hoe het werkt en wat het kost? Lees hier meer.

Meer omzet met social media?

Download onze whitepaper

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geschreven door

Joeri Peeters

Joeri Peeters is een social media specialist met een bachelor Commerciële Economie en heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Als redacteur en CEO van Your Business Online is het zijn doel om bedrijven te helpen het maximale uit social media te halen. 

Your Business Online is een toonaangevend social media bureau met een bewezen trackrecord. Als partner van Meta en LinkedIn is het bedrijf in staat maximaal resultaat te leveren voor haar klanten.

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?