Verschillen tussen Facebook en AdWords
Facebook Ads en Google AdWords zijn erg verschillend in de wijze waarop internet advertenties worden ingezet, ze hebben verschillende eigenschappen en vereisen beide ook een totaal andere aanpak voor een optimaal rendement. De belangrijkste verschillen tussen Facebook advertenties en Google AdWords zijn:
- Facebook advertenties hebben meer meer impressies;
- Adverteren op Facebook heeft op het moment nog een lagere CTR (Met de Timeline gaat dat beter worden);
- Facebook Ads hebben een veel lagere CPC;
- Facebook adverteren is niet beperkt bij weergave van allen zoekwoorden, iedereen is dus bereikbaar met Facebook advertenties!
Doelgroep bepaling
Het grootste voordeel van Facebook advertenties is de mogelijkheid tot zeer gerichte targeting. Facebook biedt de mogelijk tot richten op verschillende doelgroepen, interesses, evenementen en tegenwoordig ook gebeurtenissen. Hieronder een overzicht:
- geografische ligging (land, regio en stad);
- leeftijd;
- relatiestatus;
- interesses en ‘vind ik leuks’;
- aankomende verjaardag;
- sexuele voorkeur;
- geslacht;
- opleidingsniveau;
- onderwijsinstelling;
- opleiding;
- bedrijf.
Facebook Advertentie campagne uitbesteden
Facebook werkt met een bieding systeem om de kosten van de advertenties te bepalen. Door het regelmatig testen van de Facebook advertenties is het mogelijk op deze kosten te optimaliseren. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat de Quality Score hoog blijft (CTR). Wij werken met een speciaal Facebook programma om bulk advertenties te bewerken, te testen en te optimaliseren zodat voor u de kosten zo laag mogelijk blijven. Voor meer vragen neem gerust contact met op!
Lees hier meer over de mogelijkheden van Facebook advertenties