Dit is de toekomst van social media marketing

En dit is waarom jij jouw socialmedia-activiteiten niet meer zelf zou moeten invullen

Mark Zuckerberg publiceerde  zijn toekomstvisie voor Facebook en social media in het algemeen. Veelal toekomstmuziek, maar op de trends waar Mark over spreekt kun jij nú al inspelen. In dit artikel vertellen we je hoe je dit aan kan pakken. En óf je dit wel zelf aan zou moeten pakken.

De toekomst van Social media

We zoomen in op één van de belangrijkste items uit Zuckerbergs bericht: het gebruik van social media beperkt zich steeds meer tot intieme kringen. Je gebruikt social media niet meer om iets heel hard te roepen. Of om wijd te verspreiden hoe geweldig je leven wel niet is, maar om bijzondere momenten te delen in een intieme kring.

De openbare ruimte die Facebook ooit was evolueert zich steeds meer tot een kleiner terrein: een huiselijke kring. En in je huiskamer wil je niet overspoeld worden met reclames, billboards en posters die naar je schreeuwen. In je huiskamer wordt op een persoonlijk niveau gecommuniceerd. En daar zou jouw bedrijf zich ook op aan moeten passen.

De toekomst van social media: wordt jij graag overspoeld door reclame in jouw huiskamer?
De toekomst van social media: wordt jij graag overspoeld door reclame in jouw huiskamer?

Letʼs get personal

Als socialmediabureau zijn wij constant in beweging. Innovatie is verandering. De laatste veranderingen op socialmediagebied houden wij dan ook met haviksogen in de gaten. Een tendens waar wij dus al lange tijd op meebewegen is het steeds persoonlijker maken van content en daarop aansluitend campagnes.

Heel leuk allemaal die advertenties die precies op jouw interesses en demografische gegevens zijn gericht. Een bedrijf of adverteerder maakt pas écht het verschil als jouw interesses direct aangesproken worden en jij echt iets aan de content hebt. Dus niet “Hé, jij houdt van reizen. Boek dit hotel.”, maar “Hé, jij houdt van reizen. Ken je deze 5 verborgen topbestemmingen in Europa al? Mocht je deze nog niet kennen, dan kunnen we je er nog wel een aantal hotels aanraden. En mocht je nog twijfelen: persoon X, Y en Z zijn ook bij dit hotel geweest en vonden het gewel-dig. Vooral het kidsentertainment was top!”. Hoe toevallig is het dat jij in dit geval 2 blije peuters hebt rondrennen door je huiskamer? Juist… dat is helemaal niet zo toevallig 😉

toekomst van social media - persoonlijke content
Daar heb je wat aan! Hoe fijn is het tips van andere reizigers te lezen wanneer je op zoek bent naar jouw ideale vakantiebestemming?

Zo pak je socialmediamarketing in de toekomst aan

Socialmediamarketing is niet meer eenvoudig. Je kunt het er niet meer zomaar even bij doen. Er is onderzoek naar je doelgroep nodig, kennis van de doʼs en donʼts in jouw branche, kennis van de laatste marketingtrends én kennis van de laatste nieuwe functies op de socialmediaplatforms. Dat is veel kennis die je er zomaar even bij zou moeten hebben.

Voor Facebook en alle bijhorende platforms staan er grote veranderingen voor de deur. Een nieuw, extra platform moet ervoor zorgen dat we meer in besloten groepen kunnen communiceren. Op kleine schaal, intiem en privé. Wil je hier als bedrijf een toevoeging in zijn? Dan zal je dus van goede huizen moeten komen. Nu is het nog toekomstmuziek, maar de ontwikkelingen op marketinggebied gaan snel. Speel hier dus tijdig op in!

Conclusie

Kortom een goede socialmediastrategie richt zich heel persoonlijk op de juiste doelgroep. Hier is onderzoek en vakkennis voor nodig. Wanneer je jouw socialmediastrategie dus écht wil laten slagen wordt het tijd hier een specialist voor in te schakelen. Wat zeg je.. zullen we binnenkort eens een bakje koffie samen drinken?

 

Nog meer toekomstmuziek? Lees hier hoe Facebook de financiële wereld gaat veroveren met de Facebook coin!

Kop koffie?

We komen graag met je in contact om te sparren over de mogelijkheden en je te voorzien van vrijblijvend advies!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.