Social media tips voor de feestdagen

De feestdagen zullen er dit jaar anders uitzien dan normaal. Maar hoe speel je hierop in zodat je toch de laatste maand van het jaar extra omzet kan genereren. Wij nemen je graag mee in de mogelijkheden en kansen die er liggen binnen een wereld die op z’n kop staat met een aantal social media tips voor de feestdagen.

De focus ligt op online

Er wordt opgeroepen zo min mogelijk de deur uit te gaan. Dat betekent dus ook dat je je kerstinkopen dit jaar op een andere manier moet doen. De focus ligt dit jaar daarom extra op online. Waar we voorheen uren door de stad heen konden slenteren opzoek naar dat ene cadeau. Oriënteren en kopen we nu online en doen we de aankoop ook online. Online liggen dus voor veel ondernemers kansen.

Zo zorg je ervoor dat jouw social media on point is

Omdat we dus veel meer tijd online spenderen is het ook van belang om je social media kanalen eens goed onder de loep te nemen. Is alle informatie correct? Staan er genoeg call to actions op? Verder in deze blog geven wij tips om ervoor te zorgen dat je geen kansen mist op het gebied van social media.

Feestelijk uitstraling

Om online op te vallen is het van belang om je social media kanalen een feestelijke uitstraling te geven. Dit kan al heel simpel door bijvoorbeeld je profielfoto of omslagfoto aan te passen. Maar je kunt ook juist meer emoji’s gebruiken in je berichten of elementen aan een afbeelding toevoegen.

Communicatie is belangrijk

Wanneer klanten informatie op willen zoeken over je bedrijf kijken ze vaak op je website of kijken op social media. Zorg er daarom voor dat alle actuele informatie gemakkelijk te vinden is. Heb je bijvoorbeeld aangepaste openingstijden? Of heb je misschien in de maand december een extra bezorgservice? Communiceer dit!

Adverteren rond de feestdagen

Om je bedrijf een extra boost te geven aan het einde van het jaar kan je er ook voor kiezen om social media advertenties in te zetten. Met het inzetten van advertenties bereik je potentiële klanten en zorg je ervoor dat jouw bedrijf extra onder de aandacht wordt gebracht. In onze blog over social media campagne planning rond de feestdagen lees je meer over adverteren.

Content ideeën rond de feestdagen

We snappen dat het soms lastig kan zijn om met creatieve content te komen in deze drukke tijd. Daarom geven we je graag een aantal content ideeën. Een jubileum, de introductie van een nieuw product of een geslaagd project? Gegarandeerd dat jouw volgers het leuk vinden om te zien en dit veel interactie zal uitlokken! December is de perfecte maand om terug te blikken op het afgelopen jaar. Verkoop jij de mooiste kleding online? Stop bij iedere bestelling een kaartje met de vraag of ze een review willen plaatsen of de aankoop willen delen op social media. Wil je de zichtbaarheid van je bedrijf vergroten? Maak dan gebruik van Instagram stories. Wat dacht je van een unboxing van een product, laat je volgers gelijk weten waar ze dit kunnen bestellen.

We hopen dat je na het lezen van deze blog vol zit met energie om in de laatste periode van het jaar te gaan knallen met deze social media tips voor de feestdagen. Heb je geen idee waar je moet beginnen? Dan helpen wij je graag. Plan een vrijblijvend gesprek in om de mogelijkheden te bespreken.

Meer omzet met social media?

Download onze whitepaper

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geschreven door

Joeri Peeters

Joeri Peeters is een social media specialist met een bachelor Commerciële Economie en heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Als redacteur en CEO van Your Business Online is het zijn doel om bedrijven te helpen het maximale uit social media te halen. 

Your Business Online is een toonaangevend social media bureau met een bewezen trackrecord. Als partner van Meta en LinkedIn is het bedrijf in staat maximaal resultaat te leveren voor haar klanten.

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?