Verhoog uw omzet met social media

omzet verhogenEr zijn meerdere doelstellingen waarom u social media kan inzetten. Omzet verhogen is uiteindelijk altijd de belangrijkste doelstelling, tegenwoordig is dit ook erg goed te meten! Op deze manier kunt u de Return On Investment van uw marketingbudget goed in kaart brengen.

Facebook, Instagram, Twitter en Linkedin hebben hiervoor speciale tools ontwikkeld waarmee gegenereerde leads en aankopen online geanalyseerd kunnen worden. Het is zelfs mogelijk om de gerealiseerde’ offline’ omzet vanuit social media te meten wanneer u klantgegevens beschikbaar hebt. Denk daarbij aan aankopen in een winkel, showroom aankopen of van gasten in een restaurant. De socialmediakanalen kunnen deze klantgegevens matchen met de campagnes zodat er een duidelijk inzicht op de ROI komt.

Omzet verhogen via social media kan door gerichte campagnes in te zetten richting uw huidige klanten maar ook potentiële klanten die overwegen om een aankoop of bezoek te brengen alsnog over te halen met (dynamische) retargeting. De customer journey in kaart brengen is een hierbij een belangrijk aspect zodat er op basis van deze data een passende funnel gemaakt kan worden. Funnels ontwikkelen op social media zijn eigenlijk diverse contactmomenten creëren met unieke campagnes zodat de klant niet overladen gaat worden met steeds dezelfde advertentie.  Een funnel heeft als doel de potentiële klanten geleidelijk over te halen de beslissing te maken om de producten bij u te kopen en niet bij de concurrent. Het gevoel dat de klant bij een bepaald bedrijf heeft en de informatievoorziening die er in de campagnes in de verschillende fases gedeeld kan worden is erg bepalend voor de uiteindelijke keuze.

Meetbaar omzet verhogen op social media is tot op de eurocent nauwkeurig in kaart te brengen. Naast de data in omzetcijfers is het ook mogelijk om uw klanten digitaal te analyseren zodat u gelijkwaardige doelgroepen kunt ontwikkelen van uw huidige klanten. Op deze manier bereikt u de mensen die overeenkomen met uw huidige klanten!

Kop koffie?

We komen graag met je in contact om te sparren over de mogelijkheden en je te voorzien van vrijblijvend advies!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.