The “new” LinkedIn Pages – Wat is er dan zo nieuw?

Vorige week kondigde LinkedIn met een hoop bombarie ‘The new LinkedIn Pages’ aan. Diverse marketingbureau’s haakten hierop in en tussen het Black Friday geweld door werden de nieuwe bedrijfspagina’s op LinkedIn daarom hét nieuws van de dag. Nu het stof een beetje is gaan liggen is het tijd om deze vernieuwingen eens kritisch onder de loep te nemen, want wat is er nu eigenlijk zo nieuw aan deze ‘New LinkedIn Pages’? Gaat het slechts om een naamswijziging en dus enkel het schrappen van het woordje Company in LinkedIn Company Pages? Of zijn de inhoudelijke veranderingen een stap vooruit? Wij zochten het voor je uit!

The new LinkedIn pages

Laten we allereerst eens opnieuw kennismaken met het platform:

Bij de naamswijziging komen gelukkig voornamelijk inhoudelijke veranderingen naar voren. Deze hebben een flinke stap vooruitgezet in de mogelijkheden om te bouwen aan een community voor jouw organisatie. En dat is erg fijn! Het opbouwen van een community kost namelijk veel tijd en moeite. Je moet de juiste mensen weten te bereiken met goede en activerende content en boeien met zinvolle conversaties!

Je community op LinkedIn bestaat uit een diversiteit aan mensen. Zowel klanten, medewerkers, business partners en werkzoekenden. Al deze mensen zijn schakels die de groei van je organisatie kunnen stimuleren. Dit kun je doen door je community te betrekken bij je organisatie en actief in te zetten. Maar hoe werk je aan die betrokkenheid? De nieuwe LinkedIn Pages geeft je hierbij een aantal zetjes in de rug:

Content suggesties door LinkedIn:

Van groots belang is de content die je plaatst op je pagina. Hoe waardevol is deze content voor jou community? Om organisaties hiermee te helpen, is ‘Content Suggestions’ in het leven geroepen. Content Suggestions geeft een overzicht van onderwerpen en content die populair is bij je doelgroep. Zo kun je dus snel inhaken op onderwerpen die op dít moment spelen bij jouw targetgroep. Praat mee waar zij over praten!

new linkedin pages

Meer soorten content:

LinkedIn pages heeft de functie toegevoegd waarmee je spannendere content kunt delen dan voorheen. Zo heb je nu de optie om powerpoints te delen, word documenten of PDF’s. Zo kun je meer visueel gerichte content delen en je merkverhaal beter over laten komen.

Hastag koppelingen:

Je doelgroep in de gaten houden? Als paginabeheerder kun je jouw pagina nu koppelen aan hashtags! Hiermee wordt ‘social listening’ op LinkedIn eenvoudig gemaakt. Je krijgt inzicht in gesprekken over je organisatie of onderwerpen die je volgt en je kunt er direct op inspelen door je te mengen in de conversatie.

Medewerkers behartiging krijgt een boost:

Werknemers als ambassadeurs van je organisatie zijn een flink pluspunt. Content die gedeeld wordt door een persoon, wordt veel meer gewaardeerd dan content die wordt gedeeld door een bedrijf. LinkedIn ziet dit ook en maakt het binnen LinkedIn pages mogelijk om content opnieuw te delen die al openbaar door een werknemer van de organisatie gedeeld is.

new linkedin pages

Nieuwe mogelijkheden voor recruitment:

Behalve de verbeteringen voor je bedrijfspagina met de lancering van LinkedIn Pages, zijn ook de Career Pages aangepakt. Het nieuwe ontwerp biedt meer mogelijkheden om informatie te delen over je organisatie, de cultuur, werknemers en openstaande vacatures. Daarbij kunnen werkzoekenden voortaan job alerts aanmaken voor je organisatie en wordt er bij vacatures aangegeven wie al eenzelfde functie heeft binnen het bedrijf.

Het platform krijgt een mobile upgrade:

Als klap op de vuurpijl krijgt de LinkedIn-app ein-de-lijk een upgrade! Voorheen was het een punt van frustratie van LinkedIn beheerders: de IOS en Android app van LinkedIn. Deze waren beide erg beperkt in functionaliteiten. Met LinkedIn Pages komt hier enkel verandering in. Alle functies van de website zijn nu ook beschikbaar in de app. Zo kun je voortaan altijd en overal updates en reacties plaatsen, blijf je up-to-date en betrokken bij prestaties en conversaties rondom je brand en content.

Conclusie. Zijn we enthousiast?

LinkedIn is het afgelopen jaar bezig geweest met een flinke inhaalslag ten opzichte van andere socialmediakanalen zoals Facebook en Instagram. Deze inhaalslag was broodnodig gezien LinkedIn’s imago als ‘het kanaal dat altijd een beetje achter blijft lopen’. Met de nieuwe opties die LinkedIn biedt binnen the New LinkedIn Pages sluiten zij 2018 wat ons betreft af met een mooie eindsprint! LinkedIn speelt hier perfect in op de groeiende behoefte aan relevante content en helpt de gebruiker zijn content dan ook zo goed mogelijk op deze behoeften af te stemmen. Eerdergenoemde vernieuwingen worden in de komende tijd geïmplementeerd. LinkedIn geeft je hiermee een inkijkje in het wensenlijsjte van jouw doelgroep. Aan jou de taak om jouw content hierop af te stemmen. Kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Dan denken we graag met je mee! Klik hier om contact met ons op te nemen.

Meer omzet met social media?

Download onze whitepaper

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geschreven door

Joeri Peeters

Joeri Peeters is een social media specialist met een bachelor Commerciële Economie en heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Als redacteur en CEO van Your Business Online is het zijn doel om bedrijven te helpen het maximale uit social media te halen. 

Your Business Online is een toonaangevend social media bureau met een bewezen trackrecord. Als partner van Meta en LinkedIn is het bedrijf in staat maximaal resultaat te leveren voor haar klanten.

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?