De opdracht
Els Sells is gespecialiseerd in de verkoop van kapsalonmeubilair. Een redelijk klein wereldje en een specifieke doelgroep. Aan ons de opdracht om social media effectief in te zetten voor meer bekendheid en meer aankopen!
Onze aanpak
We zijn gestart met een kleine community van Facebookfans op de pagina van Els Sells. Door het plaatsen van relevante content, zoals bijvoorbeeld tips voor in de kapsalon, blijft de pagina interessant voor de huidige volgers. Tevens delen we foto’s van kapsalons waarin de meubels te zien zijn.
Voor meer bekendheid en websiteverkeer zetten we advertenties in om eigenaren van kapsalons te bereiken. We werken onder andere met look-a-like doelgroepen.
Dankzij de laagdrempelige vorm van communicatie met Eric en Ellen, oprichters van Els Sells, werken we intensief samen aan de groei van Els Sells. Er worden actief ideeën uitgewisseld en resultaten gedeeld.
Door tips te delen en in gesprek te gaan met volgers bouwen we een relevante community op.
Het resultaat
Steeds meer mensen in de kapperswereld kennen Els Sells en de community is enorm gegroeid. Er een pagina ontstaan waarop kappers bijvoorbeeld tips met elkaar delen. Ook worden er actief positieve recensies geplaatst en kappers vinden het erg leuk om hun salonfoto’s terug te zien op de pagina van Els Sells.
Het aantal websitebezoeken is enorm gestegen én er zijn maandelijks directe verkopen meetbaar vanuit social media!
Benieuwd hoe jij een community kunt opbouwen op social media?
Neem contact op met Dirk Foesenek.
Dirk@yourbusinessonline.nl
06 12656641