Case: Hoover Concepts

Vraag

Hoover Concepts is een leverancier van luxe zeiloverkappingen. Het bedrijf kwam bij ons met de vraag hoe wij social media in konden zetten om zoveel mogelijk leads te genereren.

Aanpak

Om uiteindelijk zoveel mogelijk leads te genereren werd er gekozen voor in brede aanpak van advertentiecampagnes en content. Om leads te genereren zullen mensen namelijk eerst een aantal fases door moeten lopen voordat zij besluiten een aanvraag te doen. In eerste instantie was het dan ook voornamelijk belangrijk om naamsbekendheid te genereren en een community op te bouwen. Dit hebben we gedaan door:

  • 3x per week publiceren van content (eventueel gepromoot)
  • Gerichte advertentiecampagnes om het aantal likes te verhogen
  • Gerichte advertentiecampagnes om traffic naar de website te genereren

Omdat de zeiloverkapping van Hoover Concepts beginnen vanaf ongeveer €4.500 is ervoor gekozen om de campagnes te focussen op hoogopgeleide tweeverdieners in de leeftijd van 35-55 jaar en op interessante bedrijven zoals kinderdagverblijven en horecazaken.

leads hoover concepts

Content

Omdat de producten van Hoover Concepts in het hogere segment behoren is het natuurlijk van belang om deze uitstraling te behouden bij het publiceren van content. Hiervoor hebben we ervoor gekozen om zoveel mogelijk mooie projecten en gebruik van duurzame materialen voorbij te laten komen. Gepubliceerde content wordt ook regelmatig gepromoot binnen de doelgroep. Dit doen we bijvoorbeeld door een specifiek project heel gericht te promoten binnen de buurt waar onlangs een project opgeleverd is. Vaak behoren buurtbewoners tot de zelfde inkomensklasse en zijn ze dus interessant als doelgroep voor Hoover Concepts. Daarnaast is de kans groot dat buurtbewoners het project herkennen en een goede indruk kunnen krijgen van de mogelijkheden.

Gerichte promotie voor leads

Leads genereren

Om uiteindelijk leads te genereren voor Hoover Concepts maken we voornamelijk gebruik van  websiteconversie campagnes. Deze advertenties zijn er op gericht om traffic naar de website te genereren en worden geoptimaliseerd om conversies te genereren. Op de website van Hoover Concepts wordt gebruik gemaakt van een contactformulier. Door gebruik te maken van de Facebook pixel kunnen wij exact meten hoeveel personen uiteindelijk een contactformulier invullen na het zien of klikken op een Facebook advertentie van Hoover Concepts. Websiteconversies worden op 3 verschillende manieren ingezet:

  • Gericht op de doelgroep hoogopgeleide tweeverdieners tussen de 35-55 en eigenaren van horecabedrijven/kinderdagverblijven etc.
  • Gericht op een look-a-like audience van de likes van Hoover Concepts.
  • Een campagne gericht op de websitebezoeker d.m.v. retargeting

Omdat Hoover Concepts ook SEO en SEA inzet om meer traffic naar de website te genereren leveren retargeting advertenties een nog beter resultaat op. Immers zijn de resultaten van retargeting advertenties voor een groot deel afhankelijk van het aantal websitebezoekers.

retargeting campagne Hoover Concepts

Resultaat

De werkzaamheden die wij voor Hoover Concepts verzorgen leiden tot mooie resultaten:

  • Een flinke toename in het aantal Facebook fans
  • Maandelijkse vele leads uit gerichte advertentiecampagnes
  • Toename in het bereik van gepubliceerde content

 

 

Kop koffie?

We komen graag met je in contact om te sparren over de mogelijkheden en je te voorzien van vrijblijvend advies!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.