Vraag jij je af of social media een toegevoegde waarde heeft voor jouw B2B bedrijf? Dan is Hitachi Construction Nederland hiervoor het perfecte voorbeeld. Door samenwerkingen met diverse partners in beeld te brengen op Facebook en Instagram wisten ze 2 sterke kanalen met trouwe achterban op te bouwen. Weten hoe? Lees dan verder!
Onze aanpak
Hitachi Construction Machinery bouwt machines voor mijnbouw, weg- en waterbouw, bosbouw, sloop, schroot en afvalverwerking. Het belangrijkste product is de hydraulische graafmachine, van minigraver van 1000 kg tot supergraafmachine van 800 ton!
Deze indrukwekkende machines hadden al een goede reputatie. Aan ons de taak om ze bij de juiste mensen te tonen. Door scherpe doelgroep selectie en consistentie in de plaatsingen wisten we een zeer trouwe fanbase op te bouwen op zowel Facebook als Instagram. Wekelijks werden diverse afleveringen bij klanten gepost en zodoende dubbel bereik gegenereerd door de klanten te taggen en mee te nemen in de berichtgeving. Hiernaast werden diverse acties ingezet om nieuw beeld te verkrijgen en interactie uit te lokken. Denk hierbij aan een foto actie of een raad en win actie. Deze acties waren enorm populair en bereikte dan ook een hele grote groep machine fans. Door deze doelgroep op een slimme manier weer mee te nemen in de campagnes bleef je altijd onder de aandacht.
Deze campagnes hadden als doelstelling het groeien van de pagina & onder de aandacht brengen van diverse zaken zoals succesverhalen, reparatie service, verhuur & de nieuwste machines. Door dit in de juiste vorm te gieten werd er enorm veel websiteverkeer, interactie en bereik gegenereerd voor een relatief laag budget.
Het resultaat
Het uiteindelijke resultaat loopt nog dagelijks op. Zo heeft de Facebookpagina momenteel 14.000 volgers en de Instagram pagina meer dan 3.000. Ook zijn door onze campagnes diverse machines verhuurt, gerepareerd en aankopen tot stand gekomen. Door het slim inzetten van samenwerkingen, acties & campagnes is het voor B2B bedrijven dus ook super interessant om aan de slag te gaan met social media. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan eens contact met ons op!
Heb je vragen naar aanleiding van deze case?
Neem contact op met Dirk Foesenek.
dirk@yourbusinessonline.nl