Adventskalender Tintelingen

Your Business Online verzorgt voor Tintelingen content en campagnes op Facebook en LinkedIn. Het voornaamste doel van de social media strategie is de naamsbekendheid op een ludieke manier  vergroten. Daarbij stimuleren we de verkoop van Tintelingen cadeaukaarten bij ondernemers en HR Managers.

Opzet adventskalender

Door middel van de welbekende adventskalender is er, in samenwerking met de leveranciers van Tintelingen, afgeteld naar Kerst 2019. Hiervoor hebben we een chatbot ingezet, speciaal ontwikkeld voor social media.

Met een campagne hebben we aller eerst de doelgroep geactiveerd zichzelf in te schrijven voor de adventskalender. Bij deelname aan de adventskalender maakte men kans om iedere dag leuke prijzen te winnen van de leveranciers van Tintelingen. 24 dagen lang werden er automatische berichten gestuurd naar de deelnemers met de melding dat zij weer een vakje open mochten maken. 

De dagelijkse interactie via automatische chatberichten op Facebook Messenger is een geweldige manier om in top of mind te blijven bij de doelgroep. Denk bij de inhoud van de berichten aan het uitlichten van leveranciers en het bieden van tips voor de feestdagen (kerstborrels, kerstdecoratie etc.). Daarnaast werden er persoonlijke berichten van de medewerkers van Tintelingen gedeeld en verhalen van de goede doelen. Door aan het eind van de actie een hoofdprijs weg te geven, bleef men gedurende de hele adventsperiode in de race. Dit zorgde voor veel interactie met de doelgroep tijdens de drukste periode van het jaar.

Het resultaat

Na de start van deze campagne gericht op Facebook Messenger, is het organische dagelijkse bereik van de Tintelingen Facebookpagina bijna verdrievoudigd. In totaal zijn er 33.168 personen bereikt waarvan er 2.042 hebben deelgenomen aan de adventskalender met 242 gelukkige winnaars! Vanuit de campagne is er 2646 keer doorgeklikt naar de website en zijn er 956 e-mailadressen verzameld. Een groot aantal personen gaf aan de actie als positief te ervaren en al uit te kijken naar volgend jaar!

 

Heb je vragen naar aanleiding van deze case?
Neem contact op met Dirk Foesenek.
dirk@yourbusinessonline.nl

 

Kop koffie?

We komen graag met je in contact om te sparren over de mogelijkheden en je te voorzien van vrijblijvend advies!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.