076 8897629 | info@yourbusinessonline.nl

B2B targeting social media marketing

Heb jij een product of dienst dat je graag aanbiedt aan andere bedrijven? Dan is B2B social media advertising ook iets voor jou! Met de specifieke targeting opties vanuit het Meta-advertentiecentrum en LinkedIn advertentieplatform weten we jouw ideale doelgroep altijd te vinden. In deze blog nemen we je aan de hand mee door alle targeting mogelijkheden binnen social advertising.

Klantlijsten voor B2B social media advertising

Target jouw klanten door middel van klantlijsten. Dit zijn lijsten met contactgegevens van personen of bedrijven die al eens bij jou gekocht hebben. Deze doelgroep is ook geschikt voor up- en cross-selling binnen een catalogus op Facebook en Instagram. Laat men producten zien die aansluiten bij een eerder gemaakte bestelling. Bijvoorbeeld die bijpassende bureaustoel bij het eerder aangekochte bureau.

Naast klantlijsten is het natuurlijk ook mogelijk om data te koppelen van potentiële klanten zodat je via social media eerst zichtbaarheid kan creëren bij je doelgroep voordat je deze gaat bezoeken of gaat benaderen per mail of telefoon.

Of wat dacht je van het uploaden van een lijst met bezoekers en/of exposanten van een beurs zodat je deze kunt bereiken voor of na de beurs? Uiteraard naast de geo-targeting die je standaard inzet tijdens de beurs om zo heel gericht de beursbezoekers en exposanten te bereiken via social media.

Klantlijsten zijn niet alleen geschikt om direct die specifieke doelgroep te bereiken, maar zeker ook voor het maken van een look-a-like doelgroep. Aan de hand van demografische gegevens, gaan Meta en LinkedIn in het algoritme op zoek naar gelijksoortige mensen. Dit zijn dan bijvoorbeeld allemaal personen van 50+ die interesse hebben in golf en in Nederland wonen. Daarnaast hebben deze mensen ook nog eens dezelfde gezinssamenstelling en een vergelijkbaar uitgavenpatroon. Zoals je ziet, gaan Meta en LinkedIn heel ver in het samenstellen van deze look-a-like doelgroepen om B2B social media advertising tot een succes te maken.

B2B social media advertising op kantoor

Beheerders van bedrijfspagina’s

Target op beheerders van bedrijfspagina’s, zo heb je een grote kans dat je de oprichter en dus eigenaar van het bedrijf meeneemt in jouw doelgroep. Zeker wanneer het gaat om een eigenaar van een kleiner bedrijf, heb je grote kans dat deze meebeslist in de aankopen van bepaalde producten of diensten. Het is bijvoorbeeld mogelijk om beheerders van een Facebookpagina van een restaurant te bereiken. Voor een leverancier in de horeca kan dit een erg interessante doelgroep zijn om te bereiken.

Functietitel selecteren voor B2B social media advertising

Ook is het mogelijk om te targetten op functietitel. Wanneer je bijvoorbeeld een dienst aanbiedt waarbij je de salarisadministratie op je neemt, kan het interessant zijn om de HR-manager of iemand van de administratie te bereiken met jouw campagnes. Of een inkoper, directeur of eigenaar wanneer je direct een beslisser binnen het bedrijf wil bereiken. Meta en LinkedIn hebben een uitgebreide selectie aan functietitels in haar targeting.

Specifieke branche

Zoals al eerder beschreven, is het mogelijk om te targetten op HR-managers of eigenaren van bedrijven, de branche kun je dan verder specificeren door de doelgroep te verkleinen. Zo moet iemand bijvoorbeeld een eigenaar zijn van een klein bedrijf én interesse hebben in planten. Of bijvoorbeeld inkoper zijn en in de techniek branche werken. Het uitsluiten en verkleinen van doelgroepen is belangrijk om je campagnes te laten aansluiten bij de doelgroep om zo min mogelijk ruis te krijgen in je leads of bereik.

Kortom, social media is zeer geschikt voor B2B social media advertising. Heb je nog vragen? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem dan gerust contact op, wij helpen je graag met de groei van jouw business.

Kop koffie?

We komen graag met je in contact om te sparren over de mogelijkheden en je te voorzien van vrijblijvend advies!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.