Verhoog uw omzet met dynamische retargeting op Facebook.

Bedrijven zoeken steeds naar manieren om de omzet van hun webshop te verhogen. Facebook biedt hiervoor natuurlijk genoeg mogelijkheden met verschillende advertenties. In deze blog gaan we verder in op de mogelijkheden van dynamische retargeting.

Wat is retargeting?
Retargeting, ook wel remarketing, genoemd is het bereiken van de personen die zojuist je website hebben bezocht met een advertentie. Om deze manier van adverteren op Facebook in te zetten, dien je hiervoor de Facebookpixel op je website/webshop geïnstalleerd te hebben. Nadat men je website bezocht heeft, registreert Facebook dit d.m.v. de pixel en kunnen relevante advertenties getoond worden van de website die je zojuist bezocht hebt.

Het grote voordeel van retargeting op Facebook is dat de advertenties meer persoonsgebonden zijn dan bijvoorbeeld retargeting via Google. Het is namelijk gekoppeld aan je Facebookprofiel en advertenties kunnen dan ook op ieder apparaat getoond worden waar jij met Facebook bent ingelogd. Wanneer je vaak met meerdere personen op één pc werkt, ziet Google niet of jij op dit moment achter de pc zit of iemand anders.

Waarom is dynamische retargeting zo effectief?
Dynamische retargeting gaat nog een stapje verder dan normale retargeting, waarmee je dus aan de juiste persoon kunt laten zien welke producten hij/zij zojuist heeft bekeken. Met dynamische retargeting kunnen hele effectieve campagnes worden ingezet om de omzet van je webshop te verhogen. In een online koopproces bezoeken potentiële kopers vaak meerdere websites en producten om hun keuze te maken. Met dynamische retargeting kun je ervoor zorgen dat de potentiële koper herinnerd wordt aan de producten die hij/zij zojuist op jouw website heeft bekeken. Dit zorgt voor hoge click through rates (oftewel het percentage van personen dat klikt op de advertentie na het bekijken hiervan). Click through rates van 15% zijn in dergelijke campagnes geen uitzondering! Dit betekent dat wanneer 100 personen de advertenties zien, hier door 15 personen op geklikt zal worden.

Hoe werkt een dynamische retargetingcampagne?
Om een dynamische retargetingcampagne op te zetten is een product feed nodig. Deze feed gebruikt Facebook om informatie over de bekeken producten op te halen en te tonen in advertenties. Een potentiële koper bezoekt uw website en bekijkt een bepaald product:

dynamische retargeting op facebook

Na het bekijken van dit product wordt het product niet afgerekend. Indien deze persoon vervolgens Facebook opent, krijgt hij/zij direct een advertentie te zien met het product dat zojuist in de webshop bekeken is.

dynamische retargeting op facebook 2

Door het klikken op de advertentie komt men weer direct uit op de juiste pagina van het product, waar deze dus alsnog besteld kan worden. In het geval van Facebookadvertenties maakt het niet uit of men het product heeft bekeken op een ander apparaat. De gebruiker is namelijk altijd ingelogd met het Facebookaccount, waardoor Facebook precies weet wie het product zojuist bekeken heeft.

Voordelen van dynamische retargeting:
– Zeer relevante advertenties
– Hoge click through-ratio’s
– Lage kosten per conversie

Meer weten over de mogelijkheden van dynamische retargeting? Neem dan contact met ons op!


Meer omzet met social media?

Download onze whitepaper

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geschreven door

Joeri Peeters

Joeri Peeters is een social media specialist met een bachelor Commerciële Economie en heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Als redacteur en CEO van Your Business Online is het zijn doel om bedrijven te helpen het maximale uit social media te halen. 

Your Business Online is een toonaangevend social media bureau met een bewezen trackrecord. Als partner van Meta en LinkedIn is het bedrijf in staat maximaal resultaat te leveren voor haar klanten.

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?